Hirdetés

Vágányzár lesz Pécs és Budapest között, nyárig csak egy közvetlen vonatpár közlekedik majd
casprezeny.azet.sk

Vágányzár lesz Pécs és Budapest között, nyárig csak egy közvetlen vonatpár közlekedik majd

pecsiujsag.hu

2018.02.12. 20:35

Folytatódik a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal felújítása.

Hirdetés

Az alapvetően jó hír egy ideig azonban bosszúságot és nehézséget okoz majd a Pécs és Budapest között vonatozóknak, az említett szakaszon ugyanis pótlóbuszok közlekednek majd. Információink szerint lesznek azonban olyan szerelvények, amelyek kerülőúton járnak majd, azaz megúszható az átszállás.

Tavaly tavasszal kezdődött a 40a vasútvonal korszerűsítése a fővároshoz közeli részen. A Budapest és Pusztaszabolcs közötti szakaszon - itt közlekednek a pécsi vonatok is - több állomást átépítenek, illetve korszerűsítik a biztosítóberendezéseket. Február végétől a nagyszabású beruházás újabb szakaszba lép, amelynek keretében a pálya is megújul, elkerülhetetlen tehát a teljes vágányzár.

Vasutas körökből származó információink szerint február 26-tól vágányzár lép életbe a Százhalombatta-Kelenföld szakaszon, amely értelemszerűen érinti a Pécs és a főváros között közlekedő InterCity (IC) járatokat is. Értesüléseinkkel kapcsolatban megkerestük a Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt.-t is, ám a cégnél csak annyit közöltek, a menetrendi változásokról szóló  közleményüket a február 12-i hét folyamán adják ki.

Úgy tudjuk, a zárás egészen június 15-ig tart majd, az utazóknak tehát hosszú ideig kell pótlóbuszra szállniuk - már ha kitartanak a vasút mellett és nem szoknak át például a közösségi autómegosztó szolgáltatásra. Mindössze egyetlen olyan vonatpár lesz, amely Érdnél elkerüli a lezárt szakaszt: a Pécsről a jelenleg érvényben lévő menetrend szerint 6.02-kor, Budapestről pedig 16.45-kor induló Tubes IC biztosít közvetlen eljutást a két város között. Ehhez a járathoz csatlakozik egyébként a kaposvári Somogy InterCity Dombóváron.

Értesüléseink szerint azonban ez a járat sem megy el a Keleti pályaudvarig, ideiglenesen a Déli lesz a végállomása, a buszok pedig Kelenföldig járnak majd. Hogy az indulási és az érkezési idők miként változnak, egyelőre nem ismert, ahogy azt sem tudhattuk meg a MÁV-tól, hogy a hosszabb út miatt a megszokottnál esetleg magasabb összeget kérnek-e a jegyekért.

A vágányzár és az ezzel járó pótlóbuszozás, kerülőút mindenképpen megnehezíti a vonattal utazók dolgát, de ahogy mondani szokás, valamit valamiért. A rendkívül forgalmasnak számító Százhalombatta-Kelenföld vonalra már nagyon ráfér a fejlesztés, a felújítás révén a vonatok 120-160 kilométer/órás sebességgel száguldanak majd, ennek következtében pedig jelentősen csökkenhet a ma még nagyjából háromórás utazási idő Pécs és Budapest között.

A beruházásnak köszönhetően Kelenföld és Százhalombatta között összesen nyolc állomás, illetve megálló újul meg, a használaton kívüli épületeket pedig elbontják. Úgynevezett P+R parkolókat is építenek, hogy megkönnyítsék az autóról vonatra való átszállást. Zajvédő falat húznak tizenhárom kilométer hosszan, valamint a felsővezetéki hálózatot is korszerűsítik.

Forrás: pecsiujsag.hu

PécsfelújításMÁVvonatVágányzár