2020.08.04, Kedd

Hirdetés

Több mint harmadával nőtt az online vásárlások összértéke egy felmérés szerint
pixabay - illusztráció

Több mint harmadával nőtt az online vásárlások összértéke egy felmérés szerint

MTI

2020.08.02. 08:00

A tavalyi azonos időszakhoz képest a második negyedévben 34 százalékkal nőtt, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon - derül ki a Jófogás internetes kereskedelmi portál, és a GKI Digital tanácsadó cég csütörtökön közölt összesítéséből.

Hirdetés

Ennél nagyobb bővülésre az internetes kereskedelemben az elmúlt 5 évben nem volt példa - írták. Szinte minden termékkategória forgalma jelentősen bővült, de a leginkább az élelmiszereké, a műszaki cikkeké, a lakberendezési és barkácstermékeké. A közlemény részben a járványveszéllyel magyarázza a változást, hiszen a digitális oktatás térnyerése, és a megváltozott életvitel egyaránt az online vásárlást ösztönözte.
    A GKI Digital vezető tanácsadója a cégek átalakulását is kiemelte az elmúlt hónapok folyamataiból. Madar Norbert szerint a járványveszély felértékelte a többcsatornás kereskedelmi működést, a kereskedők tömegével állnak át online forgalmazásra.
    A változások a logisztikát is érintik, hiszen egyre több vásárló tér vissza a házhozszállításhoz, míg a csomagpontok forgalma visszaesett. A kiszállítások ugyanakkor nem akadoznak, mert a munkaerőhiány véget ért, és sokan helyezkedtek el futárként - olvasható a közleményben.

Gazdaságonline vásárlás