Központi forgalomirányító rendszert építettek ki a 40. számú vasútvonal Pusztaszabolcs-Dombóvár, valamint a 120. számú vasútvonal Rákos-Újszász-Szolnok szakaszán.
Lezárult egy fejlesztés, amivel a vasúti utazás színvonalát, sebességét, hatékonyságát és biztonságát növelték a NIF Zrt. beruházásában két fontos MÁV-vonalon. Központi forgalomirányító rendszert szereltek fel két, a fővárosból induló vonalon is: a 40. számú vasútvonal Pusztaszabolcs-Dombóvár, valamint a 120. számú vasútvonal Rákos-Újszász-Szolnok szakaszán.
A projekttel hatékonyabbá tették a forgalomszabályozást, valamint elősegítették a menetrend betartását.
Az utasok számára számos előnnyel jár a fejlesztés:
A központi forgalomirányítással (KÖFI) a helyhez kötött jelző- és biztosítóberendezéseket lehet egy központból távolról működtetni. Emellett folyamatos jelentést küld a berendezések állapotáról, valamint a közlekedő vonatok helyzetéről. A KÖFI széles körű alkalmazásával jelentősen nőtt a hatékonyság és a szolgáltatás színvonala.
A KÖFI telepítése fentieken túl további szolgáltatási színvonal növekedéshez is vezetett, mivel
A KÖFI komplex megvalósítása során több helyen kiépítették, illetve korszerűsítették a váltófűtési rendszert, ezzel a vonalszakaszok rendelkezésre állási mutatóit jelentősen javítja a téli időszakban. A KÖFI kiépítésén túl kialakították az erősáramú rendszerek (váltófűtés, térvilágítás, FET) központi felügyeletét, az állomások tűz- és vagyonvédelmét is fejlesztették, kamerarendszereket telepítettek, valamint a várótermek távvezérelt nyitása és zárása is lehetségessé vált.
A Pusztaszabolcs-Dombóvár vasúti vonalszakaszon a beruházás részeként megtörtént a Domino 55 típusú biztosítóberendezéssel rendelkező állomások (Szabadegyháza, Sárosd, Nagylók, Sárbogárd, Rétszilas, Simontornya, Tolnanémedi, Pincehely, Keszőhidegkút-Gyönk, Szakály-Hőgyész, Kurd, Döbrököz) távvezérlésének kiépítése.
A KÖFI központot Pécsett is kiépítették, innen irányítják a vonalszakaszt.
A beruházás kivitelezője a Sárvíz Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft. és a Prolan Irányítástechnikai Zrt.) volt.
A Rákos-Újszász-Szolnok vonalszakaszú projekt keretén belül megvalósult a biztosítóberendezéssel rendelkező állomások (Rákoshegy, Maglód, Gyömrő, Mende, Sülysáp, Tápiószecső, Nagykáta, Tápiószele, Tápiógyörgye) távvezérlésének kiépítése.
Ezen a vonalon a KÖFI központ Budapesten, a Kerepesi út 14. szám alatti Területi Forgalomirányító Központban kapott helyet.
A KÖFI kiépítésének kivitelezője a Prolan Irányítástechnikai Zrt. volt.
A beruházás számos olyan további lényeges forgalomszervezési és gazdasági előnnyel is jár, melyek az utasok számára közvetlenül nem érzékelhetőek:
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.