2024.11.24, Vasárnap
Támogatást kapott több helyi és körzeti televízió műsorkészítésre
Illusztráció: pixabay.com

Támogatást kapott több helyi és körzeti televízió műsorkészítésre

MTI

2020.12.03. 07:27

A Baranya Televízió és a Pécs TV is nyert.

Több mint 122 millió forintból készülhetnek műsorok helyi és körzeti televízióknál - tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága az MTI-t.

A közlemény szerint nyerteseket hirdetett a médiatanács a helyi és körzeti televízióknak szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat harmadik fordulójában. Huszonöt televízió huszonhat pályázata összesen 122,4 millió forint támogatást kap.

A Baranya Televízió, a Komló és Térsége Televízió, a Régió Tv Esztergom, a Kiskőrös Televízió, a Hajdúszoboszlói Városi Televízió, a Soltvadkerti TV, a gödöllői Régió Plusz TV, a miskolci Irány TV, a Városi Televízió Kistelek és a fővárosi TV10 közéleti magazinok készítésére fordíthatja az elnyert összeget.

Hírműsorokat a TV Budakalász, a Debrecen Televízió, a Nyíregyházi Városi Televízió, a Kecskeméti Televízió, a Veszprém TV, a Gyula TV, a Tolnatáj Televízió, valamint a budapesti Hegyvidék Televízió gyárthat. Kulturális magazinműsorokat készíthet a TV Szentendre, a Halas TV, a Pécs TV, a Szarvasi Televízió, a Gyula TV, a Gyöngyösi Városi Televízió, a Szolnok TV és a budapesti Apostol TV.

A médiatanács elvégezte a Zalaegerszeg 104,4 MHz helyi és a Győr 96,4 MHz körzeti vételkörzetű frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Mária Rádió Frekvencia Kft.-t, utóbbinál pedig hiánypótlásra szólította fel a szintén egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt.-t.

Az RTL Klub Életmódkalauz című műsorának egy vizsgált júniusi adásában a szolgáltató a támogatói üzenetben egy szemhéjspray kapcsán olyan részletes információkat tett közzé, amely burkolt reklámnak minősült, ugyanis megtévesztő módon nem jelezte a nézőknek, hogy a népszerűsítés kereskedelmi célt szolgált. Ezen felül a szemhéjspray, valamint a műsort támogató másik - gyurmagyártó - cég termékének tüzetes bemutatása vásárlásra sarkallhatta a nézőket, amely ugyancsak jogszabályellenes. A csatorna szolgáltatójára ezért összesen 1,55 millió forintos bírságot szabott ki a grémium.

A jogi következmények kiszabásakor a médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

A médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is - a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak - közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága.

Helyi hírekPécsNMHHtelevízió