A Magyar Közút beruházásában három Baranya megyei út korszerűsítése valósult meg a STRABAG és a Solutút szakembereinek munkájával.
Dél-Dunántúli útfelújítások fejeződtek be a Magyar Falu Programban: egy átfogó útfejlesztési csomag részeként három kisebb útszakasz felújítása ért véget Baranya megyében. A felújítások összesen közel öt kilométert tesznek ki, a beruházások során pedig két összekötő út és egy bekötő út korszerűsítését végezték el – számolt be róla a temabaranya.hu Baranya megyei hírportál a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása alapján.
A projektek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, a Magyar Falu Program keretében valósultak meg összesen több mint 826 millió forintból.
Az útfejlesztések az alábbi projektekre terjednek ki:
A Pécsvárad-Pereked összekötő út 1,8 kilométeres szakasza Szilágy község átkelési és külterületi szakaszán, 282,5 millió forintból készült el. A STRABAG kivitelezésében új kötő- és kopóréteget építettek a szakemberek, kitisztították a meglévő földárkokat és a szükséges helyeken több árokszakaszt leburkoltak, valamint a burkolat szélén vízelvezetős szegélysorok épültek.
A település központjában található buszöbölpárban új, kiemelt szegéllyel határolt buszváró peron épült, a meglévő járdához akadálymentesen csatlakozva pedig a buszöblök burkolata is megújult. A Szilágyi időszakos vízfolyás híd is teljes felújításon esett át.
Az Olasz-Pécs összekötő út felújítása esetében ugyancsak befejeződtek a munkálatok. A 2,1 kilométeres szakasz felújítása 380,3 millió forintból valósult meg.
A fejlesztés során ugyanakkor nem az út újult meg, hanem a vízelvezetési rendszer, három buszmegálló és a szakaszon lévő két híd is.
Végezetül a harmadik útfelújítás a Pécstől mindössze 15 kilométerre fekvő lothárdi bekötőutat érintette. A 164 millió forint értékben megvalósult projekt keretén belül a Soltút szakemberei elvégezték az útburkolat felújítását egy összesen 1 079 méteres szakaszon.
A kivitelezés során a település bevezető részén és a buszforduló előtti szakaszon a szakemberek kiszélesítették az útpályát, a buszfordulóban pedig teljes pályaszerkezetcsere történt.
A folytonos csapadékvíz-elvezetés érdekében a meglévő burkolt árkokat javították, az átereszeket kitisztították.