A SWIETELSKY a Ferenciek terén és az Arany János utcában is jól halad a fővárosi M3-as metró állomásainak felújításával.
Ellentétben az autóforgalommal, amely csak lassabban kezd teljes mértékben visszatérni a felszínen Budapestre, a föld alatt az M3-as metró rekonstrukciós munkái korábban sem lassultak le és most is jó tempóban haladnak.
A munka a déli és a középső szakaszon párhuzamosan zajlik: miközben a Nagyvárad tértől a déli végállomásig tartó szakaszon idén ér majd véget a Strabag kivitelezésében, a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti középső szakaszon már márciusban elkezdte a SWIETELSKY. A cég a Ferenciek tere és az Arany János utcai megállókat is átvette a BKV Zrt.-től és folyamatosan zajlanak a munkálatok.
A Ferenciek terén egy mozgólépcsőt már teljes mértékben elbontottak, egyet félig, egyet pedig a munkavállalók közlekedésére használnak. A kibontott mozgólépcsőelemeket egyrész a gépházból a peron szintjére emelik, majd pedig elszállítják a Kőér utcai remízbe a síneken, ahol könnyebben elérhető a felszín.
Az elektromos és gépészeti munkák zajlanak, ugyanúgy, mint a kábelazonosítás bonyolult folyamata (erről itt olvashatják cikkünket) és az ideiglenes energiaellátás kiépítése is. Mivel vannak elemek, melyeket az aluljárón és a lépcsőn keresztül visznek ki, ezeket a területek védelemmel látják el.
A peronon megkezdődött az álmennyezet, illetve a kő falburkolat és annak rögzítőelemeinek bontása, külön figyelemmel a kőlapok megfelelő tárolására.
Az Arany János utcában is folytatódik a mozgólépcsők bontása, itt már elszállították a főhajtómű elemeit is (köztük a 7,5 tonnás főtengelyt). A mozgólépcsők elbontásánál ezen az állomáson különös figyelmet fordítanak a szerkezetfelmérésre, hogy később majd a ferde felvonó beépítéséhez szükséges átépítéseket jól meg tudják oldani.
Itt szintén különösen figyetek arra, hogy az utastérben a mészkő falburkolatot a lehető legkevesebb por képződése mellett bontsák el, illetve az álmennyezet leszerelésébe is belefogtak. A kábelazonosítás is zajlik, illetve az állomás ivóvízhálózatát úgyszint elbontják: erre készülve ideiglenes kiváltó hálózatot alakítanak ki.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.