A SWIETELSKY a belvárosi metrószakasz két állomását vette át márciusban, mindkét helyen látványos a változás a föld alatt. Több tonnányi szerkezetből álló mozgólépcsőket bontottak el, az álmennyezeteket is eltávolították. Most újabb két állomást zártak el a forgalom elől, de a metró tovább közlekedik.
Rendszeresen képgalériával és helyzetjelentéssel számolunk be az fővárosi M3-as metró középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) megállóhelyeinek felújításáról, mely a BKV beruházásában valósul meg. Az Arany János utcában és a Ferenciek terén mintegy négy hónapja már nem áll meg a metró. Ez teszi lehetővé, hogy párhuzamosan dolgozzanak a SWIETELSKY Kft. szakemberei a metró déli szakaszának korábban elrajtolt felújításával, ahol a Strabag Építő Kft. végzi el a munkát.
Így jóval gyorsabban végeznek majd a metrófelújítással, mintha megvárnák a következő ütemet. Ennek a stratégiának megfelelően vették át most a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokat is: a metró továbbra is járni fog a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között.
A Ferenciek terén az elmúlt hetekben a második mozgólépcsőt is elbontották. A szerkezetek meglehetősen nagy elemeit két úton tudják elszállítani a föld alól:
A nagy precizitást igénylő feladatban már jelentős gyakorlata van a SWIETELSKY csapatának, a folyamatról hamarosna részletesebben is beszámol majd lapunk.
Az V. kerületi állomáson emellett elbontották a peronszint sávos, alumínium álmennyezetét, és megkezdték
Az akkumulátor térben építészeti átalakításokon, a főszellőző alagútban pedig a szigetelésen dolgoznak. Emellett folytatódik a 40 éves kábelrendszer beazonosítása, az ideiglenes világítás és trafóház kiépítése is.
Az Arany János utcában a SWIETELSKY szintén elbontotta az álmennyezetet, így láthatóvá vált az ötcsatornás állomásszerkezet. A korábban leszerelt mozgólépcsők tartósszerkezeteit leszerelték és elszállították a lejtaknából.
A szellőzőrendszeren nagyobb munkálatokat végeznek el: a főszellőzőből jelenleg a hangcsillapító elemeket távolítják el. A peron alatti szint átalakítása is elrajtolt: első lépésként megszabadultak a felesleges falaktól és az üzemen kívül helyezett ventilátoroktól.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.