Hétfőtől megállás nélkül haladnak át a szerelvények a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokon is: a SWIETELSKY az előkészítő feladatok befejeztével a kivitelezés új szakaszába lép.
Mint rendszeresen képgalériával beszámolunk róla, március óta nagy lépésekkel halad előre a hármas metró középső szakaszának építkezése Budapest belvárosában. A BKV beruházásában három ütemben lezajló fejlesztés északi (Újpest Központ - Lehel tér) szakaszát tavaly tavasszal adták át, a déli szakasz (Népliget - Kőbánya-Kispest) állomásain jelenlegi dolgozik a Strabag Építő Kft., most itt nem jár a metró.
A déli szakasszal párhuzamosan már mintegy fél éve dolgozik a SWIETELSKY Kft. a középső (Nagyvárad tér – Lehel tér) megállók felújításán. Miután elnyerték a pályázatot, télen elrajtoltak az előkészítési munkákkal, majd március elején átvették a Ferenciek tere és az Arany János utca állomásokat, ahol azóta már többek között
A cikkünkben bemutatott galéria ezeket a munkákat ábrázolja.
A két állomásokon már az átvétel óta megállás nélkül halad át a metró: most a Semmelweis Klinikákat és a Corvin-negyedet zárják le a közlekedés elől. Így a Nagyvárad tér után a Kálvin tér fog közvetlenül következni: az fennmaradó hosszabb területen szakaszon pedig dedikált M30-as jelzésű metrópótló járat indul majd, a jelenleg is működő M3-as jelzésű Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest útvonalú buszok mellett - derül ki a BKK közleményéből.
Mindemellett már készülnek a középső szakasz későbbi teljes lezárására: ennek része például a pesti fonódó villamoshálózat kialakításának megkezdése a 2-es és 24-es vonalak összekapcsolásával, melynek munkálatai már látványosan előre haladtak.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.