A katasztrófavédelem tavaly májusban indította útjára a kéményseprőipari honlap online ügyintézési felületét, a tapasztalatok azt mutatják, hogy azóta valamelyest csökkent a központi ügyfélszolgálat leterheltsége. Az elektronikus időpontfoglalás amellett, hogy gyorsabb, a hibalehetőséget is csökkenti.
Nyolc hónapja működik a kéményseprőipari tevékenység kapcsán működtetett honlap online ügyfélszolgálati modulja, amelyen minden megrendelést és időpont-egyeztetést le lehet bonyolítani. Ez év elejétől már az egylakásos ingatlanok tulajdonosai is ezt a felületet használják, amikor igénybe kívánják venni a kéményseprők nyújtotta szolgáltatásokat. Január elseje óta ezekbe az ingatlanokba nem automatikusan érkezik a kéményseprő, az ott élők azonban a felület használatával pár kattintással gondoskodhatnak a biztonságukról. A modul segítségével az állampolgárok három olyan munkanapot tudnak kiválasztani, amelynek valamelyikén a kéményseprő elvégezheti a törvényben előírt kéményellenőrzést és -tisztítást.
A legkedveltebb forma még mindig a telefon, a legtöbb ember ezen az úton igyekszik rendezni problémáját, az ügyfelek tíz százaléka pedig levelet vagy e-mailt ír. Annak ellenére, hogy kevesebb időt igényel és a hibalehetőségek számát is csökkenti, az online ügyintézés lehetőségével kevesebben élnek. A tendencia azonban már tavaly is javulást mutatott, a felhasználók tábora ha lassan is, de folyamatosan bővült. Az előrelépés leginkább abban volt mérhető, hogy havonta több száz hívással – körülbelül öt-hat százalékkal – csökkent a központba befutó telefonok száma. Az online ügyfélszolgálati számok azt mutatják, hogy a Pest, Győr-Moson-Sopron, Hajdú és a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei lakosok a legaktívabb felhasználók.
Az elmúlt két hétben tovább emelkedett az online ügyintézők száma. Miközben 2017-ben átlagosan minden ötödik időpontfoglalás és megrendelés történt a virtuális térben, a január első két hetében az ügyfélszolgálatra beérkezett jelzések harmada közvetlenül a honlapról futott be. Ezek az emberek már a központ kihagyásával, közvetlenül a megyei ellátási csoportokkal kommunikáltak.
Az az ügyfél, aki a honlapon található elektronikus űrlapon megadja a szükséges adatokat, a munkatervezés folyamatához illeszkedve minimum két olyan időpontot rögzíthet, amikor biztosan otthon tud tartózkodni és fogadja a kéményseprőt. Aki az ügyintézésnek ezt a módját választja, az adatcsomagot egyetlen gombnyomással, közvetlenül a munkabeosztást tervező csoportvezető email-fiókjába küldi. Azok az ügyfelek, akik az online felületet igénybe veszik, nemcsak a telefonálástól kímélik meg magukat, hanem problémájuk azonnal a munkaszervezőhöz is kerül, így a megoldás gyorsabb és mindkét fél számára gördülékenyebb.
http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat