A Modell bevezetése fontos lépés az átláthatóbb, strukturáltabb, ügyfélbarát közigazgatás megteremtése felé.
„A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell” című projekt keretében a Baranya Megyei Kormányhivatalban is megvalósul a Szolgáltató Kormányhivatali Modell.
Magyarország Kormánya 2010-ben célul tűzte ki a közigazgatás reformját, az átlátható és hatékony államszervezet kialakítását, a „jó állam” megteremtését. Ehhez kapcsolódóan az egyik legfontosabb cél egy olyan modern, szolgáltató közigazgatás létrehozása, ahol az ügyfél áll a középpontban. – A Szolgáltató Kormányhivatali Modell azt segíti, hogy a strukturáltabb, ügyfélbarát közigazgatás megvalósítása érdekében felismerjük és kiiktassuk a rendszer gyengeségeit, illetve összegyűjtsük annak elismerésre méltó elemeit és azokat megőrizve tovább erősítsük a közszolgáltatások hatékonyságát – hangsúlyozta dr. Horváth Zoltán kormánymegbízott.
A Szolgáltató Kormányhivatali Modell megvalósításának első jelentős szakasza, azaz az ügyfél- és partner-elégedettségmérés, az információk feldolgozása, elemzése, valamint az ehhez kapcsolódó stratégiaalkotás már lezárult. Jelenleg a Szolgáltatói Stratégiában megfogalmazott, a szolgáltatói kultúrát fejlesztő célok megvalósítása érdekében összeállított Cselekvési Tervben leírtak végrehajtása zajlik a kormányhivatalban.
A projekt keretében végzett felmérések, vizsgálatok tapasztalatai azt mutatják, hogy a hatósági eljárásban megjelenő ügyfelek, az önkormányzatok képviselői, a vállalkozók és a civil szervezetek tagjai egyaránt kedvezően fogadták, hogy a véleményüket kikérik az őket érintő, a közigazgatást fejlesztését célzó döntések meghozatala előtt. – A partnerek, ügyfelek igényeinek, elvárásainak megismerése, a kormányhivatal, az állam, a közigazgatás iránti bizalom növelése minidig is fontos volt a Baranya Megyei Kormányhivatal számára. Ha sikeresen alkalmazzuk a Szolgáltató Kormányhivatal Modellt, ha tisztában vagyunk értékeinkkel, fejlesztendő területeinkkel, akkor még többet tehetünk a köz szolgálatáért – tette hozzá dr. Horváth Zoltán.
A kormányhivatal ügyfelei, partnerei, továbbá a munkatársak által adott válaszok figyelembevételével, a cselekvési tervben foglaltak szerint a következő időszakban megvalósuló fejlesztések célja elsősorban az ügyfelekkel és partnerekkel fennálló kapcsolatrendszer erősítése, az ügyféltájékoztatási rendszer fejlesztése, a külső és belső nyilvánosság bővítése, az ügyintézés feltételeinek magasabb szintű biztosítása.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.