Április 20-án megjelent a Széchenyi-pihenőkártya működését szabályozó új kormányrendelet, amely a kihirdetését követő 30. napon hatályba is lép.
Új kormányrendelet lép életbe
Egy hónap múlva lép életbe a Széchenyi-pihenőkártya (Szép-kártya) működését szabályozó új kormányrendelet. A legfontosabb technikai változás, hogy a szolgáltatók pénzforgalmi számlán kezelik majd az egyenlegeket. Ez a technikai átállás a következő hat hónapban történik – tájékoztatta a Híradó.hu-t Fata László cafeteria-szakértő.
Mint mondta, a felhasználókat és a munkáltatókat közvetlenül érintő változás, hogy pénzforgalmi szolgáltatók az új rendszerben a feltöltést követő második év május 31. után nem a munkáltatók részére utalják vissza majd a fel nem használt összeget.
Kiemelte, az ilyen maradványösszegek a pénzforgalmi szolgáltatóknál továbbra is hozzáférhetők lesznek a munkavállalók számára, de a szolgáltatók díjat számíthatnak fel ebből. Ezt a díjat a pénzforgalmi szolgáltatók a Szép-kártyával közvetlenül összefüggő marketingköltségeikre fordíthatják. A felszámított havi díj a fel nem használt pénzeszköz legfeljebb 3 százaléka lehet.
A lejáró egyenlegek kezeléshez kapcsolódóan az új rendelet tartalmazza azt is, hogy a pénzforgalmi szolgáltató a kártyabirtokos figyelmét felhívja a feltöltést követő második év május 31. előtt legalább két hónappal arra, hogy mekkora ilyen „lejáró” összeg van a számláján. Emellett arról is tájékoztatja a kártyabirtokosokat, hogy a fenti időponttól kezdve milyen mértékű díjat számít fel a fel nem használt pénzeszközre.
Mi történik idén?
Az új rendelet alapján a jelenlegi Szép-kártya-szolgáltatók a mostani kártyarendszert a rendelet hatályba lépését követő hatodik hónap utolsó napjáig az eddig érvényes szabályok alapján működtethetik. Mivel a lejáró egyenlegek kezelésének új módja a megújult rendszerben működő pénzforgalmi szolgáltatókra vonatkoznak, így az idei május 31-i határidőt követően a jelenlegi rendszerben működő szolgáltatóktól még nagy eséllyel a munkáltatókhoz kerül vissza a lejáró egyenleg.