A Kormány döntése szerint az idei évtől kormányablak-feladatok ellátására kialakított mobilizált ügyfélszolgálatok viszik közelebb a kormányablakok által nyújtott szolgáltatásokat az állampolgárokhoz. Novembertől már a baranyai kistelepüléseken élők is igénybe vehetik a kormányablakbusz szolgáltatásait.
Magyarország kormánya számára kiemelten fontos, hogy az állammal kapcsolatos ügyeket mindenki egyszerűen, gyorsan, lakóhelyéhez közel tudja intézni. Ezt a célt szolgálja a Baranya Megyei Kormányhivatal kormányablakbusza is, ahol több mint 2500 ügykörben nyújthatnak be kérelmet, indíthatnak ügyet, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről az ügyfelek. Az ügyintézést tapasztalt kormányablak szakügyintéző, valamint települési ügysegéd segíti.
A kormányablakbuszban – a korábban már megszokott ügysegédi szolgáltatások mellett – lehetőség van például a személyazonosító igazolvánnyal, lakcímkártyával, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu-regisztrációra is. A speciális járműben két munkaállomás, ezekhez kapcsolódóan beépített fényképezőgép, nyomtató és szkenner teszi lehetővé a helyben történő ügyintézést. A busz akadálymentesített, így mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas.
A kormányablakbuszon bankkártyával történő fizetés biztosított, ugyanakkor felhívjuk a figyelmet, hogy elkészült okmányok átvételére, illetve gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre továbbra is csak a kormányablakokban tudunk lehetőséget biztosítani.
A Baranya megyei kormányablakbusz a Mohácsi járásban a következő helyszíneken és időpontokban várja az ügyfeleket:
2018. november 6. (kedd)
Somberek 09.00 - 12.00
Lippó 13.00 - 14.00
Majs 14.30 - 16.00
2018. november 8. (csütörtök)
Véménd 9.00 - 12.00
Palotabozsok 12.30 - 13.30
Himesháza 14.00 - 15.30
2018. november 13. (kedd)
Lánycsók 9.00 - 12.00
Kölked 13.00 - 15.30
2018. november 15. (csütörtök)
Dunaszekcső 9.00 - 12.00
Nagynyárád 13.00 - 15.30