A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében tartottak előadást a Baranya Megyei Kormányhivatal munkatársai az elektronikus ügyintézésről az érdeklődő vállalkozásoknak 2019. március 19-én, Pécsett.
Az „Ügyfélkaput mindenkinek! – Tájékoztatás az elektronikus ügyintézésről” rendezvény legfontosabb célja az volt, hogy a szakemberek ráirányítsák a vállalkozók, cégek figyelmét az elektronikus ügyintézés előnyeire.
Az érdeklődők részletes tájékoztatást kaptak a hivatali elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás legfontosabb tudnivalóiról. A kormányhivatal munkatársai bemutatták az ügyfélkapu és a cégkapu létesítésének folyamatát, ismertették az egyéni vállalkozói tevékenységgel összefüggésben a kormányablakban intézhető ügyeket.
Az esemény kapcsán dr. Horváth Zoltán elmondta, 2018-as január 1-jétől a kormányhivatalok és a járási hivatalok kötelesek biztosítani ügyfeleik számára az e-ügyintézés lehetőségét. A megújult magyarorszag.hu oldalon keresztül érhető el az a központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás, melyhez az ország valamennyi kormányhivatala csatlakozott.
– Az elektronikus ügyintézési lehetőség bevezetésével is az állampolgárokat szeretnénk szolgálni, hiszen így akár otthonról, kényelemesen, a számukra legmegfelelőbb időpontban intézhetik hivatalos ügyeiket. Egyértelműen látszik, hogy ez a jövő útja – hangsúlyozta a kormánymegbízott.
A rendezvény keretében a résztvevők a helyszínen igénybe vehették a Baranya Megyei Kormányhivatal által működtetett kormányablakbusz szolgáltatásait is, ahol akár az ügyfélkapu regisztrációhoz is segítséget kaptak.
Az elhangzott előadások anyagai ide kattintva letölthetők.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.