Az egész országra kiterjeszti a tavaly decemberben Budapesten elindított civil autós ellenőrzési rendszert a rendőrség - mondta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) balesetmegelőzési osztályának vezetője kedden az M1 aktuális csatornán.
Berzai Zsolt alezredes az új ellenőrzési mód kiterjesztését azzal magyarázta, hogy a gépjárműsofőrök kerülik a kihágásokat ha rendőrautót látnak, így civil autókban ülve jobban kiszűrhetők a szabálytalankodók.
Emlékeztetett: csak a decemberi civil autós ellenőrzések során 240 esetben intézkedtek a rendőrök a fővárosban.
A gyakori problémák között említette, hogy az autósok szabálytalanul veszik igénybe a buszsávot, áthajtanak a piros jelzésen, megszegik a kötelező haladási irányt, és ha az autópályán a forgalom feltorlódik, előszeretettel közlekednek a leállósávban.
Magyarországon nem az a probléma, hogy az autósok nem ismerik a közlekedési szabályokat, hanem a közlekedési morál, a közlekedés többi résztvevőjének tiszteletben tartása, egyenrangúként való elfogadása a gond, legyen az kerékpáros vagy gyalogos - hangsúlyozta, megjegyezve, hogy ezen változtatni kellene, mert ahol nincs közlekedési kultúra, ott közlekedési biztonságról sem lehet beszélni.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.