Az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és Betonútépítő Zrt. által kivitelezett szakaszon 15,4 kilométeren zajlik a munka.
Lapunk rendszeresen beszámol az M85-ös fejleményeiről: a több szakaszban épülő autóútról legutóbb annak kapcsán írtunk, hogy a Sopron és az országhatár közötti szakaszon már megkezdték egy 780 méter hosszú alagút építését.
Most az ehhez a szakaszhoz közvetlenül kapcsolódó, már hosszabb ideje Csorna és Sopron között épülő ütemről érkeztek hírek. A két város közötti 57,45 kilométer kivitelezése az alábbi alprojektekben zajlik:
Nemrég az EuroAszfalt, SWIETELSKY és Betonútépítő kivitelezésében épülő II. szakaszon járt fotósunk, illetve kaptunk tájékoztatást a munkákról a beruházó NIF Zrt.-től. Itt a végéhez közeledik a nagytömegű földmunka (bevágásfejtés, illetve töltésépítés).
A pályaszerkezet építése is jó tempóban halad előre: mind a CKT alapréteg, mind pedig az aszfalt alap- és kötőrétegek kivitelezése is látványos eredményeket produkál.
A vízépítés területén a hossz- és keresztcsatornákon, illetve burkolt árkokon is dolgoznak. A hidak és egyéb műtárgyak munkái ütemterv szerint haladnak, több helyen már beemelték a hídgerendákat is, van, ahol pedig a szerkezetépítési szakaszban vannak a kivitelezők. A közműkiváltások elkészültek.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.