Így halad a SWIETELSKY-nek júliusban átadott Semmelweis Klinikák építkezése, és a még mindig aktív megállóként működő Deák tér melletti speciális munkaszakasz.
Folyamatosan beszámolunk lapunkban galériákkal és hírekkel az M3-as metró középső szakasza állomásfelújítási munkáinak előre haladásáról, melyeket a SWITELSKY Kft. kivitelez. A Lehel tér-Nagyvárad tér közötti rész párhuzamosan újul meg a déli (Nagyvárad tér-Kőbánya Kispest) szakasszal, ahol jelenleg már füstpróbákat tart a beruházó BKV és a kivitelező STRABAG.
Az egyre több munkaterület átvételével egyre nagyobb tempóba lépő középső szakaszon már négy állomást átadtak a kivitelező SWIETELSKY-nek, ezek a Ferenciek tere, az Arany János utca (márciusban), valamint a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed (július első felében). Emellett a Nyugati pályaudvarnál is lezárták júliusban az egyik feljárót a munkálatokhoz és a Deák Ferenc téren a liftaknát építik ki – itt a forgalom zavartalanul haladhat a vonalon.
Miután legutóbb a Nyugati pályaudvarról és a Ferenciek teréről írtunk, most a Semmelweis Klinikákról és a Deák Ferenc térről érkeztek hírek. Az előbbi helyszínen az állomás átvétele után a felszíni feladatokról átkerült a hangsúly a peron- és az állomásszintre. A biztonságos munkavégzés biztosítására többek között a peronkerítést építettek, illetve kialakítottak egy ideiglenes szellőzési rendszert is.
Elbontották a felszíni épület és a lejtakna álmennyezetét, és szintén bontási munkát végeztek többek között a gumiburkolatokon és a lejtaknák feletti falburkolaton. Emellett leszerelték és elszállították a felszíni és a peronszint berendezési tárgyait is.
A korábban üzemelő három mozgólépcsőből már kettő elbontásán dolgoznak.
A felújítás során az akkumulátor-tér jelenős átalakítást kap, illetve építészeti szempontból fontos még a válaszfal és az ajtónyílások kinyitása is. Emellett folyamatosan dolgoznak a kábelazonosításokon és a Közlekedési Múzeummal együttműködve megjelölik azokat a tárgyakat is elszállítás előtt, melyek majd az intézmény gyűjteményébe kerülnek.
A Deák Ferenc téren eközben földmunkákat végeznek bányászati módszerrel az egykor tervezett Nemzeti Színház felvonó aknájánál, így használva fel az évtizedekkel ezelőtt félbemaradt építkezés munkatér-határolását a metró akadálymentesítéséhez.
Ennek során sor kerül
A meglévő szerkezetek alatti mélyítés primer szerkezetén dolgoznak: ennek része a hegesztett háló és lőttbeton rétegek felhordása, valamint a rácsos ívtámaszok elhelyezése is.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.