A csapat a jövőben meg is építené az Orca névre keresztelt elektromos hajtású, függőleges fel- és leszállásra képes betegszállítási feladatokra tervezett járművét.
Egy Orca névre keresztelt, elektromos hajtású, függőlegesen fel- és leszálló betegszállító légi járművel harmadik helyezést ért el egy magyar csapat a brit Királyi Repüléstudományi Társaság (Royal Aeronautical Society - RAeS) tervezői versenyén.
A RAeS évente hirdeti meg nemzetközi repülőgép-tervezői versenyét és ezen a fiatal tervezőkből álló pécsi csapat bravúros megoldással szerezte meg a harmadik helyet.
A Pécs melletti pogányi reptéren működő Magnus Aircraft repülőgyár munkatársai - Varga Soma, Koltai Zsolt, Matyus Ákos, Rabovszky Gábor és Pieczarka Péter - Indiából, az Egyesült Arab Emirátusokból0, az Amerikai Egyesüt Államokból és Angliából származó mérnökcsapatokkal szállt versenybe.
A csapat a jövőben meg is építené az Orca névre keresztelt elektromos hajtású, függőleges fel- és leszállásra képes betegszállítási feladatokra tervezett járművét.
A lapnak nyilatkozva Varga Soma, a csapat vezetője, a repülőgép aerodinamikájáért felelős tervező azt mondta: a 2017-es Irma hurrikán körülményes mentési körülményei miatt egy olyan járművet terveztek, ami a gázturbinás helikoptereknél gyorsabban és hatékonyabban tud beteget szállítani.
Varga Soma elmondta: folytatják a munkát, mert tervezett járművük megvalósítható, s néhány éven belül egy működőképes prototípussal szeretnének előrukkolni.
Hozzátette: első lépésként egy 1:4 méretarányú változatot szeretnének megépíteni, hogy kipróbálják a kontrollt, a felületek egymásra hatását és tesztrepülést hajthassanak végre.
A pécsi csapat által tervezett gép járműkabinjában a pilótán kívül egy orvos, valamint egy fekvőbeteg férne el, a repülőgépet pedig hét elektromos rotor hajtaná, amelyek közül az első kettő forgatható, így ezek az emelésbe és a gép előrehaladásába is besegítenének. A kéttonnás gép összességében nagyjából 300 kilogrammnyi hasznos teher szállítására volna alkalmas, az eddigi szimulációk szerint pedig legalább 110 kilométert tud megtenni akkumulátorának feltöltésével.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.