2025.06.20, Péntek
Európa legjobb tanára lett kiberbiztonságban a PTE MIK oktatója
unsplash.com

Európa legjobb tanára lett kiberbiztonságban a PTE MIK oktatója

prte.hu

2025.06.19. 09:00

A kiberbiztonság legjobb tanára a Pécsi Tudományegyetemen tanít.

A Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara (PTE MIK) az elmúlt években kiemelkedő eredményeket ért el nemzetközi és hazai informatikai, kiberbiztonsági és hálózati versenyeken - írja a PTE saját oldalán. A kar hallgatói és oktatói egyaránt folyamatosan részt vesznek a legmodernebb technológiákat felvonultató megmérettetéseken, idén különös hangsúlyt fektetve a keleti, különösen a kínai technológiai trendekre és az ezekhez kapcsolódó versenyekre. A hallgatók idén a Huawei ICT Competition Practice Network Track – Students Competition versenyén, míg az oktató, Gyurák Gábor a Huawei ICT Competition MVI (Most Valuable Instructor) – Teachers Competition részében szerepeltek kiemelkedő eredményességgel. Az oktatói verseny eredményhirdetésére és a díjátadásra nemrégiben Shenzhenben, Kínában került sor. Az oktatói kategóriában Gyurák Gábor Európa-bajnok lett, a „világdöntőben” pedig második helyezést szerzett.

 

Eredmények és fejlődési irányok

A PTE MIK CyberLAB csapata 2023-ban a Cisco CyberCup Kiberbiztonsági versenyen európai második, 2024-ben Cisco CyberRace-n európai hatodik helyezést ért el, ezzel megalapozva a MIK nemzetközi presztízsét. Az idei évben pedig a Huawei ICT Competition Practice Network Track – Student and Teacher Competition versenyen is elindult a kar, ahol mind a hallgatói, mind az oktatói kategóriában jelentős sikereket ért el. A hallgatók a magyarországi fordulón első helyezést szereztek, majd az európai döntőbe jutottak, ahol szintén kiemelkedő eredménnyel szerepeltek. Az oktatói kategóriában Gyurák Gábor Európa-bajnok lett, a globális döntőben pedig második helyezést szerzett, ami egyedülálló eredmény a hazai felsőoktatásban.

 

A siker tényezői

A MIK sikereiben meghatározó szerepet játszott Gyurák Gábor oktató szakmai tapasztalata, nemzetközi trendérzékenysége és mentorálási tevékenysége. Az oktató nemcsak a hallgatók felkészítésében vett részt, hanem saját tanári kategóriájában is versenyzett, folyamatosan naprakész tudással és innovatív szemlélettel támogatva a csapatot. A PTE MIK stratégiai döntést hozott azzal, hogy a nyugati technológiák mellett a keleti – különösen a Huawei által képviselt – megoldásokra is nyitott legyen, ezzel támogatva, hogy a hallgatók a legmodernebb, globális szinten is versenyképes tudást sajátíthassák el.


Kihívások a verseny során

A verseny során a résztvevőknek számos kihívással kellett szembenézniük:

  • Technológiai újdonságokkal találkoztak, mivel a Huawei rendszerei sok szempontból eltérnek a korábban megszokott nyugati platformoktól, így a diákoknak és a tanároknak gyorsan kellett alkalmazkodniuk az új eszközökhöz és szemlélethez.
  • Intenzív gyakorlati feladatokat kellett megoldaniuk. A versenyen négyórás laboratóriumi feladatokat és egyórás teszteket kellett teljesíteni, a globális döntőben pedig egy nyolcórás, magas szintű laboratóriumi vizsgát, amely a Huawei HCIE minősítés szintjét közelítette meg.
  • A csapatoknak különböző országokból érkező versenytársakkal kellett együttműködniük, ami nyelvi és kulturális kihívásokat is jelentett.
  • Az oktatóknak egyszerre kellett mentorként, szervezőként és versenyzőként helytállniuk, miközben folyamatosan motiválták a diákokat és biztosították a naprakész szakmai tudást.
Helyi hírekPécsi Tudományegyetemtanárdíj