2019.03.24, Vasárnap

Hirdetés

Vincenzo Bellini utolsó operája látható a Kodályban
Fotó: pfz.hu

Vincenzo Bellini utolsó operája látható a Kodályban

mti

2017.05.10. 14:34

2017. május 22-én Vincenzo Bellini A puritánok című utolsó operáját tűzi műsorra a Pannon Filharmonikusok zenekar (PFZ) a pécsi Kodály Központban.

Hirdetés

A Müpában Jessica Pratt világhírű szoprán énekesnőt, Pécsett pedig a Magyar Állami Operaház magánénekesnőjét, Kolonits Klárát láthatja a közönség a női főszerepben - közölte az együttes kedden az MTI-vel.

A férfi főszerepet - folyatatták - Franceso Demuro alakítja, akit főként Verdi lírai és spinto szerepeinek előadójaként ismer a publikum. Az előadás karmestere a bel canto hivatott mestere, a Rossini-specialistaként számon tartott Riccardo Frizza lesz; az esteken közreműködik a Kolozsvári Magyar Opera énekkara.

Az Alekszej Markov, Bretz Gábor, Sebestyén Miklós, Ninh Duc Hoang Long és Szántó Andrea alkotta nemzetközi énekesgárda mellett Popova Aleszja, a Magyar Nemzeti Balett sztárja ezúttal egy különleges színházi szerepben mutatkozik be - részletezték.

Az olasz bel canto tragikusan fiatalon, 33 évesen elhunyt képviselőjének, Vincenzo Bellininek az utolsó operája már párizsi bemutatója idején, 1835-ben hatalmas sikert aratott, majd nagy-britanniai premierje után Viktória királynő kedvenc operája lett - olvasható a közleményben.

1949-ben pedig - az éppen negyven éve elhunyt - Maria Callas ezzel az operával diadalmaskodott a velencei La Fenice operaházban - írták, hozzátéve, hogy "talán nem túlzás azt állítani, hogy görög-amerikai szoprán énekesnő harcolta ki művészetével a bel canto mai, az operaelőadások közti kiemelkedő helyét".  

Némedi Csaba rendező ezért az előadás vezérfonalaként a Maria Callas legendás, a Juilliard Schoolban tartott mesterkurzusát idézi meg a "színház a színházban" dramaturgia jegyében - olvasható az összegzésben.

A PFZ szerint az 1658-ban, az angol polgárháború alatt játszódó szerelmi háromszöget elmesélő A puritánok nehézsége leginkább az énekesekkel szemben támasztott, szinte teljesíthetetlen elvárásokban rejlik.

Míg a tenorszólamok legmagasabb hangja általában a kétvonalas C, addig Bellini több D, sőt egy helyen kétvonalas F hangot is írt a partitúrába - áll a közleményben, amely az előadások nem titkolt missziójának nevezte azt is, hogy a Magyarországon egykor oly népszerű szerzőt visszahozza a köztudatba.

 

Forrás: mti

PécsKultúraKodály KözpontPannon FilharmonikusokVincenzo Belliniopera