A SWIETELSKY a fővárosi Arany János utcai megállóban már két mozgólépcsőt teljesen elbontott. A Deák téren pedig a mai Akvárium helyére tervezett egykori Nemzeti Színház felvonóaknáit is felhasználják a metrófelújításhoz: itt a bányászati munkával zajló építkezés szintén megkezdődött.
Rendszeresen galériákkal és friss információkkal jelentkezünk a budapesti M3-as metróépítkezéséről, különös tekintettel a tavasszal elrajtolt középső szakasz munkálataira (Lehel tér – Nagyvárad tér). Itt a SWIETELSKY Kft. újítja fel az 1970-es években átadott állomásokat: a Ferenciek tere és az Arany János utcai megállókat már teljes mértékében munkaterületként kezelik. Maga az M3-as metró novemberig még jár a szakaszon, bár júliusban két újabb állomást fognak ideiglenesen lezárni.
Az Arany János utcai megállóban a falakat, illetve a többi burkolatot bontják, illetve hulladékot termelnek ki – tudta meg a magyarepitok.hu a kivitelezőtől. Ez jelentős részben a metró sínjein keresztül jut el a dél-pesti Kőér utcai remízben a felszínre – a folyamatról hamarosan videóval is jelentkezünk.
Az ideiglenes energiaellátás kiépítése és a segédtranszformátorok felszerelése is hangsúlyos feladat jelenleg az Arany János utcában, emellett hétvégente folyamatos a peronszinti álmennyezet bontása.
Továbbá két mozgólólépcső bontása itt már véget ért, az új mozgólépcsők, illetve a ferdepályás lift segédszerkezeteinek kialakítása a következő lépés. A felszíni épületben a belső falakat pedig már elbontották, most pedig az aljzatbetont távolítják el.
A Ferenciek terén szintén jól halad a mozgólépcsők leszerelése: május második részében a háromból már a második munkálatainak értek a SWIETELSKY szakemberei a végéhez. Bontják a peron kőburkolatát is, illetve az üzemi terekben a
A kábelazonosításon nagy a hangsúly (a mintegy 40 éves, többszörösen átépített, több mint 30 különböző rendszert összeállítani egyáltalán nem triviális munka – mint korábbi összefoglalónkból is kiderül). Több más feladat mellett itt még a főszellőzőben végeznek el több feladatot: próbainjektálásokat, illetve a hangcsillapítók és a gépalapok eltávolítását.
Ugyan csak a Ferenciek tere és az Arany János utca van lezárva a forgalom elől, de már összesen 5 helyszínen vannak ott szakemberek, a maradék háromról a beruházó tájékoztatása alapján írunk. Ezek közül a Deák Ferenc tér emelkedik ki érdekességében.
Mivel még a kettővel ezelőtti városvezetés a szomszédos Erzsébet téren akarta megépíteni a Nemzeti Színházat, ezért 1996-ban elkezdték az alapozást és felvonóaknákat is építettek: ezeket már fel is tárták és fel fogják használni az akadálymentes közlekedés kialakításához. Megépült egy lépcsőtorony is, amit folyamatosan hosszabbítanak, ez biztosítja a lejutást.
Végezetül pedig a Deák tér és emellett a Semmelweis Klinikáknál és a Corvin negyedben is befejezték a közműkiváltásokat.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.