A tavalyi év végén született kormányhatározatban foglaltak szerint 2022-től egyetlen bérlet- vagy jegytípussal utazhat mindenki az államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközökön.
Az állami tulajdonú közösségi közlekedési társaságok által nyújtott szolgáltatások színvonalának emeléséről szóló határozat alapján 2022-től jöhet a tarifaközösség – derül ki a Portfolio.hu cikkéből.
A tavaly év végén napvilágot látott kormányhatározat szerint eddig van ideje a MÁV-nak arra, hogy egységesítse az utastájékoztatást és összehangolja a menetrendet. A változás a Volán szolgáltatásait is érintené, mivel az már a MÁV-hoz tartozik.
A lap azt írja, hogy egy év múlva már egységes bérlettel utazhatnak a budapesti agglomerációban élők a fővárosba, de a végső cél a teljes közösségi közlekedés egységesítése. Ennek értelmében január végéig részletesen ki kell dolgozni a tavaly júliustól a MÁV-csoport részévé vált Volánbusz által üzemeltetett vonalak menetrendjének összehangolására, az egységes jegyértékesítés és utastájékoztatás kialakítására és a tarifaközösség kialakítására vonatkozó menetrendet.
A tarifaegyeztetések még folynak, de a közös bérlet várhatóan olcsóbb lesz a külön megváltottaknál. Azt egyelőre nem tudni, hogy hol húzzák meg az agglomeráció határát Budapest körül, és hogy lesznek kijelölve a belső zónahatárok. A tarifaközösséget az egész országra kiterjesztenék, ami a nagyobb városokban működő szolgáltatók bevonása okán jelent kihívást. A szolgáltatók lépésenként haladnak a közös jegyértékesítési rendszer és a tarifaközösség megvalósítása felé – írja a lap.
A cikkben utalnak arra, hogy Budapest esetén nem várható nagy változás, hiszen a fővárosban a MÁV, a Volánbusz és a BKV már 2005 óta egyfajta tarifaközösségben működik.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.