A jövő generációi számára a digitális világ ismerete szükséges, ám önmagában nem elégséges. Ahhoz, hogy az életben érvényesülni tudjanak, kreativitásra és együttműködési képességre is szükségük van.
Az iskoláknak a tanulók családi hátterétől és a családok anyagi lehetőségeitől függetlenül minden diáknak lehetőséget kell adniuk a digitális kompetenciák elsajátítására - mondta a Digitális jólét programjáért felelős miniszterelnöki biztos a II. eTrend konferencián pénteken Budapesten.
Mindez azért fontos, mert a digitális kompetencia fejlesztése szorosan összekapcsolódik a gondolkodási és problémamegoldó képesség erősítésével - hangsúlyozta az Oktatási Hivatalban működő eTwinning magyarországi szolgáltató pont által rendezett eseményen Deutsch Tamás.
Véleménye szerint egy iskola csak akkor tekinthető olyan intézménynek, amely átesett a digitális átalakuláson, ha az ott tanító tanárok pedagógiai eszköztárukat digitális pedagógiai módszerekkel is kiegészítik. Erre mutat jó példát az idén harmadik alkalommal megrendezett Digitális Témahét - mondta Deutsch Tamás.
Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke arról beszélt, hogy a kétnapos eTrend konferenciának a digitális pedagógia mélyebb megismerése adja a lényegét.
Deutsch Tamás az esemény végén részt vett a digitális pedagógia módszertanát népszerűsítő témahét díjátadóján, amelyen a programsorozat alatt készített projekteket értékelték. Az idén csaknem ezer iskola kapcsolódott be a rendezvénysorozatba.
Nagy Regina, eTwinning magyarországi szolgáltató pont szakmai vezetője arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az eTwinning programot az Európai Bizottság 2005-ben indította el. A kezdeményezés célja, hogy a részt vevő országok köznevelési intézményei nemzetközi, interkulturális környezetben, IKT-eszközök segítségével közösen dolgozzanak ki projekteket szabadon választott témakörökben. Európa-szerte több mint 416 ezer pedagógus és mintegy 170 ezer intézmény regisztrált az eTwinningbe. Magyarországon 1600 intézmény és mintegy 3500 pedagógus jelentkezett a programba.