A létesítendő tározó oldal töltésének hossza 2 600 méter lesz, ennek építése 2018. június végén indult el.
A napi 2-3000 köbméter bedolgozott mennyiség eredményeként a töltéstest kivitelezését és rézsűképzését október közepéig - az esős időszak beköszöntéig - befejezte a kivitelező. A töltéskorona rendezése 92 %-os készültségben, a humusz visszaterítése 15 % körül áll.
A földmunkákkal párhuzamosan a zsilip kivitelezése, illetve a Reno matrac leterítése is zajlik (mindkét munkanem jelenleg 85 %-on áll).
2019-re a vízkivételi mű, a tápcsatorna és a duzzasztó kivitelezése fog átnyúlni.







A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.