A Nemzeti Parki Termék védjegy használatának célja a védett természeti területeken működő helyi vállalkozások, gazdálkodók, gazdálkodó szervezetek támogatása, termékeik megbecsülésének növelése, piaci lehetőségeik bővítése, a környezettudatosság, a térség természeti, táji és kulturális sajátosságainak, hagyományainak megőrzése jegyében.
A pályázattal a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság védjegyet adományoz azoknak a jellegzetes helyi, kereskedelmi forgalomba hozható élelmiszereknek és kézműves termékeknek, melyek többnyire természetes alapanyagokból készülnek és igazoltan a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság működési területéről, természetvédelmi oltalom alatt álló területről (nemzeti park, tájvédelmi körzet, természetvédelmi terület, Natura 2000 terület vagy ezen külterületekhez tartozó települések) származnak, és előállításuk a térség hagyományain alapszik. A pályázatot elnyerők 5 évig jogosultak a védjegy használatára, a termékek megjelennek a nemzetiparkitermek.hu oldalon, valamint számos rendezvényen bemutatásra kerülnek országos szinten - írja a pecsert.hu.
Pályázni vadon termő és termesztett növény, zöldség, gyümölcs, fűszer-, gyógynövény, gomba, fa, szalma, vessző, zsiradékfeldolgozásából eredő krém, paszta, csatni, szörp, tinktúra, szirup, lekvár, zselé, dzsem, aszalvány, fűszerkeverék, savanyúság, tea, olaj, liszt, ecet, szappan, balzsam, fa és szalma kézműves termékek, kosarak termékekkel lehet.
Az autóiparból áthozott LEAN-mentalitásra alapozó szemlélettel tíz ország piacát hódította meg sikerrel a WKS Duna Polska. A júniusi Hónap Mérnökeként Csikós Gáborral, a többek között hidakhoz, alagutakhoz és nagyméretű darurendszerekhez is kulcsfontosságú acélszerkezeteket gyártó cég vezetőjével beszélgettünk.