A Big Marketing Day olyan kérdésekkel foglalkozik majd, amik a leginkább érdeklik a vállalkozókat.
Mini kutatással erősítették tovább a szeptemberi, pécsi Big Marketing Day – II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferenciát. A kutatás célja, hogy a rendezvény bizonyosan a cégeket leginkább érintő és érdeklő kérdésekkel foglalkozhasson a jövőben, melyet a rendezvény főszervezője, a pécsi RG Stúdió végzett.
A kutatás során a dél-dunántúli régióban működő vállalkozások online marketing folyamatait vették górcső alá. A térségből 66 vállalkozás képviselői töltötték ki az internet alapú kérdőívetlegnagyobbrészt (41%-ban) a szolgáltatói, valamint (29%-ban) a kereskedelmi iparágban tevékenykedő társaságok illetékesei adtak válaszokat. A kutatás az online marketing mentén a cégek üzleti nehézségeit és azok megoldási lehetőségeit is vizsgálta. Az eredmények azt mutatják, hogy a szóbanforgó vállalkozásoknak a tőkehiány, a visszafogott kereslet, de ezeknél is jellemzőbben a munkaerő-felvétel és az erős verseny jelentenek problémát.
Az online világ a legkisebb faluban is megváltoztatta a fogyasztókat és persze a cégeket is. Az utóbbiak közül vidéken is egyre többen érzik, hogy a kihívások miatt elengedhetetlen, hogy fejlődni tudjanak
– mondta Erős Gábor online marketing stratéga, az RG Stúdió egyik tulajdonosa.
A kérdőíves felmérés szerint a cégeknek a marketing terén leginkább az automatizációban és az eredmények mérésében, valamint a változó fogyasztói magatartás megértésében van szükségük segítségre. Mindemellett – ezt a válaszadók 10%-a emelte ki – az is problémát jelent számukra, hogy megfeleljenek a GDPR által támasztott elvárásoknak, kötelezettségeknek.
Az említett változó fogyasztói magatartás megértése igen lényeges az értékesítés aspektusából. Ezzel kapcsolatban a kutatás a közösségi média – főként a Facebook – üzleti térhódítására is rávilágított: a válaszok alapján már jóval több cégnek van Facebook-oldala, mint honlapja. Tartalommarketing szempontból fontos adat továbbá, hogy a szóbanforgó vállalkozások 18%-a rendelkezik bloggal. A felmérésből ráadásul az is kiderült, hogy napjainkban nagyobb részük használja az Instagram felületét, mint ahányan a hírlevél jelentette lehetőséggel élnek.
A szeptember 18-án a pécsi Tudásközpontban megrendezendő Big Marketing Day, II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferenciának az a fő célja, hogy segítséget nyújtson a vidéki vállalkozásoknak. Az RG Stúdió és a szintén pécsi pr-cég, a PTI Communications társszervezésében sorra kerülő rendezvényen az előadók bemutatják a legújabb marketing trendeket és gyakorlati megoldásokat, melyek hozzájárulhatnak a régió cégeinek sikeréhez és stabil online jelenlétéhez. A jegyek jelenleg augusztus 26-ig vásárolhatók meg a legnagyobb kedvezménnyel. Jelentkezés és további információk a http://bigmarketingday.hu/ oldalon, napi aktualitások pedig az esemény Facebook-felületén érhetők el.