A parkolóépítés, napkollektorok telepítését, a műhely burkolását is magában foglaló fejlesztéseknek köszönhetően az eddigieknél magasabb szinten tudják kiszolgálni ügyfeleiket, míg a szerviz szolgáltatások esetében csökkenni fog az előjegyzési és várakozási idő.
Kapacitásnövelő beruházásokat hajtott végre több mint 300 millió forint értékben a VW-csoport gépjárműveinek márkakereskedelmével és szervizelésével foglalkozó, pécsi székhelyű P'-Autócity Zrt. (Autócity). A fejlesztéseket szeptember végén adták át.
A Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program plusz (Ginop plusz) 220 millió forint feltételesen vissza nem térítendő támogatásával megvalósult, összesen több mint 300 millió forintos program keretében a társaság a pécsi főépületének átalakításával és korszerűsítésével kétszeresére növelte a szerviz alapterületét, ezzel növelte a műhelyrészleg hatékonyságát, bővítette annak kapacitását.
A beruházás részeként emellett új, modern eszközökkel felszerelt tárgyalót és iroda-blokkot alakítottak ki, továbbá korszerű diagnosztikai és mérőeszközöket, célszerszámokat szereztek be, energiahatékonysági beruházásokat valósítottak meg és szoftverfejlesztést hajtottak végre a meglévő gépeken.
Liszácz Mihály, a Volkswagen-csoport járműveinek értékesítésével, szervizelésével és alkatrész-kereskedelmével egy szekszárdi és három pécsi telephelyen foglalkozó vállalat vezérigazgatója a fejlesztések átadásán közölte: a beruházással jelentősen növelni tudták kapacitásukat, hatékonyságukat, ezzel versenyképességüket.
A társaság vezetője azt mondta, hogy a - parkolóépítés, napkollektorok telepítését, a műhely burkolását is magában foglaló - fejlesztéseknek köszönhetően az eddigieknél magasabb szinten tudják kiszolgálni ügyfeleiket, míg a szerviz szolgáltatások esetében csökkenni fog az előjegyzési és várakozási idő.
A jelenleg 114 embernek munkát biztosító, 1991-ben alapított Autócity a Porsche Hungária Baranya és Tolna megyei Volkswagen márkakereskedéseként, a Skoda márka Baranya megyei és az Audi márka dél-dunántúli, regionális márkaképviseleteként értékesítési, márkaszerviz és alkatrész kereskedelmi funkciókkal működik.
A túlnyomórészt belföldi piacokat kiszolgáló társaság a vezérigazgató tájékoztatása szerint 2021-ben 8,3 milliárd forint nettó árbevétel mellett 194 millió forint adózott eredményt ért el, míg egy évvel korábban 8,26 milliárd forint bevétel mellett 251 millió forint profitot szerzett.
Liszácz Mihály a cég idei eredményeivel kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy az idén várhatóan több mint 9,3 milliárd forint nettó árbevételt érnek el és több mint 260 milliós profitot termelnek.
A vezérigazgató a jövőt illetően a szektort sújtó nehézségek között kitért a koronavírus-járvány kitörése óta zajló és a háború miatt tovább terhelt járműipari alkatrész-ellátási zavarokra, a járművek leszállítási idejének ebből fakadó - egyes típusok esetében akár két évre is nyúló - drámai mértékű növekedésére, valamint az energiaválság nehezen kiszámítható, mindenkit érintő hatásaira.
Mindezekkel együtt a társaságnál megmutatkozó folyamatos kereslet és a beruházásoknak köszönhetően növekvő ügyfélelégedettség alapján a vállalat stabil működésre számít 2023-ban és azt követően is - közölte. Hozzátette: a cég további fejlesztések megvalósítását tervezi, ezzel együtt a dolgozói létszám megőrzésére, lehetőség szerint annak emelésére törekszik a következő időszakban.