A SWIETELSKY munkájával a nyáron lezárt állomásokon mozgólépcsőket emelnek ki daruval, illetve szállítanak el a föld alatt, elbontják a több évtizedes burkolatokat. A munkálatok megkezdése folyamatos vonatforgalom mellett zajlik, melynek bármilyen módon való terhelését el kell kerülni, emellett pedig menekülési útvonal biztosítása is szükséges.
Rendszeresen tájékoztatunk az M3-as metró középső szakaszán (Lehel tér – Nagyvárad tér) az állomások felújításáról. Most a júliusban a SWIETELSKY Kft.-nek átadott Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásokon járt fotósunk, ahol látványos változások fogadták.
A Corvin-negyedben most jártunk először, a kivitelező már a második mozgólépcső elbontását is befejezte. Itt összesen négy mozgólépcső van az iker lejtaknában, melyek közül a harmadik szétszerelése és elszállítása ezt követően kezdőik meg – ezt nagyrészt daruval, vagy a lejtaknákon keresztül a felszínre juttatva, illetve a metróhálózat sínjeit igénybe véve teszik meg.
Arról, hogy mindezt hogyan lehet megszervezni és véghezvinni, hamarosan videóval és külön cikkel jelentkezünk.
A lejtaknákon való munka ebből az okból is különösen fontos – nem véletlenül kezdik minden állomáson ezzel is a kivitelezést – nemcsak a mozgólépcsők elemeit, hanem a peronszinten és alatta bontott anyagokat is részben ezen keresztül szállítják el. Plusz nehézséget okoz, hogy a metróhálózaton való anyagszállításra csak éjszakánként és hétvégenként van lehetőség, melyet más vállalkozókkal való egyeztetés után megosztva lehet csak lebonyolítani.
A Corvin-negyedben jelenleg több bontási munkát is végez a SWIETELSKY (és még többet már befejeztek):
A kábelazonosítás a jelenleg elérhető területeken már véget is ért, az üzemi részben most a legfontosabb feladat az ideiglenes áramellátás kiépítése. A kevésbé látható munkafolyamatok közül az injektálási és szigetelési munkák jelentős része elkészült a főszellőzőben.
A Semmelweis Klinikáknál a korábban megkezdett munkákat, mint például az álmennyezetek, illetve a pillérek burkolatainak bontását folytatták a SWIETELSKY szakemberei.
Szintén tovább zajlik az előző hónapban megkezdett mozgólépcső leszerelés, már két mozgólépcsőt érint. A nagyobb vagy nehezebben darabolható elemeket augusztus 29-én a daruval emelték ki, a kiemelt darabokat teherautóra rakták, majd a BKV Kőér utcai járműtelepére szállították.
Bontás alatt van a szellőzőgépet is (itt is ideiglenes helyettesítő megoldások kialakításával) és augusztus utolsó hete óta gépalapok és válaszfalak bontásán dolgoznak ebben a gépházban. Az akkumulátortérben is számos hasonló munkafolyamatra került sor, itt még betont is bontottak. Számos más munka mellett pedig elkezdték az átépítéseket is és ideiglenes nyílászárókat is elhelyeztek.
A Duna Aszfalt generálkivitelezésében közel 70 év után épült új vasúti szakasz a Duna felett.