Június 18-áig nyújthatják be a kivitelezők ajánlataikat az M6-os autópálya határig tartó továbbépítésére. Mivel hamarosan a horvátok is elkezdik a gyorsforgalmi hálózat hiányzó szakaszának kialakítását, Baranya nemsokára már nem lesz „zsákmegye”, hanem egy fontos európai úthálózatba kerül be.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a napokban tette közzé az európai közbeszerzési portálon azt a módosítást, amelyből kiderül, június 18-ig várják a kivitelezők ajánlatait az M6-os sztráda Bóly és Ivándárda közötti szakaszának építésére. A kormány már többször közölte, stratégiai cél, hogy valamennyi magyar gyorsforgalmi szakasz elérje a határt, ez természetesen igaz az M6-osra is.
A mintegy 20 kilométeres hiányzó szakasz tervezését már korábban megrendelték, lezárultak a szükséges hatósági eljárások, így már valóban „csak” az építés van hátra. Mint a kiírásból kiderül, három külön szintű csomópontot építenek az új sztrádán: az M6 és az M60-as elválásánál, Bóly keleti részénél, illetve Villánynál.
A pécsieknek nem kell elmagyarázni, mekkora is a jelentősége az M6-os folytatásának, hiszen gazdasági szempontból folyamatos hátrány, hogy nincs minőségi útkapcsolat a határig. Ráadásul az M6-os biztosan kap folytatást is a határ túloldalán, Horvátország ugyanis a közelmúltban jelentette be, hogy megkezdik az Eszék és Pélmonostor közötti 17,5 kilométeres sztrádaszakasz építését. Az erről szóló finanszírozási szerződést is aláírták már, a horvát beruházás mintegy 21 milliárd forintnak megfelelő kunába kerül majd. Ezáltal viszont Pécstől jelentősen lerövidül az út a tengerig, hiszen Eszéktől délre már folyamatosan sztrádán lehet haladni az Adriáig.
Ráadásul a hírek szerint Bosznia-Hercegovina is tervez egy, a horvátországihoz csatlakozó autópályafejlesztést, azaz így áttételesen Baranya egy észak-déli kereskedelmi-infrastrukturális tengely része lehet.
Az MSZP-SZDSZ koalíciós kormány idejében épült M6-os autópálya egyébként eddig nem volt sikertörténetnek nevezhető: a déli szakaszon enyhén szólva is mérsékelt a forgalom, ráadásul – hasonlóan az M5-öshöz – úgynevezett PPP-konstrukcióban épült, azaz máig fizet érte az állam a magánberuházónak, idén ez az összeg 113 milliárd forint. A szakemberek abban bíznak, most, hogy ténylegesen eléri a határt, a csonkára épített sztráda komolyabb forgalmat bonyolíthat le, egyben gazdaságélénkítő hatása is lesz.
Forrás: pecsert.hu