2024.10.04, Péntek
Már öt megállóban halad a munka az M3-as metró középső szakaszán - galéria
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu (A képek az Arany János utca és a Ferenciek tere állomásokon készültek)

Már öt megállóban halad a munka az M3-as metró középső szakaszán - galéria

2020.05.09. 07:30

A fővárosi 3-as metróvonal középső szakaszán két hónapja tartanak a rekonstrukciós munkálatok az Arany János utca és Ferenciek tere metróállomásokon a SWIETELSKY kivitelezésében, azonban már a belváros több pontján is elkezdődtek az előkészületek a folytatáshoz.

Március elején adták át a hármas metró középső szakaszán az állomásokat építő SWIETELSKY Kft.-nek a Ferenciek tere és az Arany János utca megállókat Budapesten. Most a beruházó BKV közölt értesítést a projektek előrehaladásáról.

 

A képre kattintva galéria nyílik

 

A föld alatt is szállítanak elemeket

Mint elmondták, mindkét állomás utasforgalmi és üzemi területein továbbra is elsősorban bontási munkákat végeznek: a mozgólépcsők elbontása a leglátványosabb változás. Az óriási méretű, több tonnás alkatrészeket és szerkezeteket gyakran daruval emelik a felszínre és közúton szállítják el, a kisebb bontott anyagok továbbra is hétvégén és vasúton jutnak el a BKV Zrt. Kőér utcai remízébe.

 

 

Az Arany János utcai burkolat alatt meglepő írást találtak

Beszámoltak arról is, hogy az Arany János utca jellegzetes falburkolatát eltávolították, ami alatt számok és betűk kezdtek kirajzolódni. Napokig tartott, mire fény derült a megfejthetetlennek tűnő kódolásra. Végül a megoldást egy tapasztalt mérnöktől tudták meg, aki emlékezett a rejtélyes jelekre.

 

 

Az állomás építésekor, 40 éve egy akkor különlegesnek számító eljárással a helyszínen öntötték ki a betonelemeket, és mint az építőkocka darabjait állították össze a peron falszerkezetét, a számok és betűk pedig az elemek nagyságát és helyzetét jelölik.

 

Öt megállóban is elindult a munka

A BKV közölte azt is, a Deák Ferenc téren elkerített építési területen az akadálymentesítés előkészületei zajlanak. Az Erzsébet térre tervezett, de végül nem ott felépített új Nemzeti Színház kivitelezésekor, az 1990-es évek végén az alapot, valamint a csatlakozó közmű-, akna- és járatrendszert kialakították, és elkészült egy felvonóakna is a 3-as metróhoz.

 

 

A metrófelújítás során a födém elbontásával kezdetét vette a feltárás, a későbbiekben pedig itt kap helyet az akadálymentes elérést biztosító liftes felszíni kapcsolat.

 

 

A BKV közleménye szerint a Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Ferenciek tere megállókon kívül a Kálvin tér és Deák Ferenc tér metróállomások környezetében is elindultak a közműkiváltások, vízvezeték-építések és -cserék, valamint új csatornabekötések zajlanak.

 

 

Galéria

Országos hírekSwietelsky Magyarország Kft.metrófelújításM3-as metrómetrófejlesztésFerenciek tereArany János utca